/skandi/

ophavsudgaven

Attached: hj.png (704x706, 401.28K)

Other urls found in this thread:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/Colanul_cu_inscripții_runice.jpg/1200px-Colanul_cu_inscripții_runice.jpg
twitter.com/AnonBabble

bumper london

Har tøret støv af hylderne.

Attached: IMG_20220821_115320.jpg (4080x3060, 3.41M)

Så fik jeg købt et klogtur

Attached: IMG_20220821_113305~2.jpg (3120x2053, 1.17M)

nu bliver rasmus rasende

Du ved godt for pengene kunne du købe et meget bedre og mekanisk ur ikke? Hvad har du givet for din mini-smartphone, 1500-2500 kroner? Du kunne bogstaveligt talt have købt et Entry-level Swiss Made ur som et Tissot eller Hamilton. Eventuelt et af de smukkeste budget ure, et Seiko Presage Cocktail. Smider bare idéer ud.

det er rasmus

>bedre
forklar
for hans ur holder tiden mere præcist end et hvilket som helst mekanisk ur.
desuden er hans behov nok ikke opfyldt af et mekanisk ur. hvis han bare ville have et ur til at se hvad klokken var havde han jo nok ikke købt et smartwatch.

2000 kroner. Jeg har aldrig forstået ur-autismen. Dyre ure er statussymboler og det har jeg ikke brug for. Men et klogur giver funktionalitet, som hjælper mig i min hverdag, træning og andet, som et mekanisk ur ikke kan. Og så synes jeg det er ret nice at man kan ændre urskiven løbende, så man kan få opfrisket looket engang i mellem.

det skriver sig selv

Attached: pepe-laugh.gif (498x474, 406.55K)

>han faldte for den sweiziske urjøde

åh nej nej nej

Er tordnet frem med en udmelding pr. mail overfor en overlæge om hvor skabet skal stå.

Jeg har forstand på aerodynamik og ved hvad jeg har med at gøre. Det er vitterligt ikke raketvidenskab.

Baseret hvilepuls. Min er steget på grund af dovenskab, tror jeg. Jeg vil gå 8km i dag.

Jeg synes "biometrics" fremmer ens livskvalitet mere end stort set alt andet. Gør du dit helbred op i grafer og diagrammer og gennemsnit motivere det dig til at motionere mere og hårdere, og det har en neurobiologisk effekt som har en markant indvirken på dit humør, overskud og energiniveau.

Attached: ABE3D80D-8255-46FB-994B-11C77D588AD9.jpg (1366x768, 187.59K)

Nej, selvfølgelig er et mekanisk ur ikke mere præcist end et Smartwatch. Faktisk er et Smartwatch også mere præcis end et Quartz ur. Men det er bedre i den forstand at du kan have det hele livet. Et Smartwatch har højst en levetid på 10 år, hvis softwaren overhovedet stadig støttes til den tid. Et mekanisk ur kan med kærlighed og vedligeholdelse holde hele dit liv, endda gå ned i arv til den næste generation. Også begrebet om at have et håndlavet stykke kunst på din arm der kan fortælle tiden, datoen, måneden ja på nogle endda skudår fuldstændig uafhængig af elektronisk er den mest vidunderlige og surrealistiske oplevelse man får hver eneste gang man kigger på sit håndled.
Det er også det det handler om kan man sige.
Forkert. Faktisk er mit ynglings mærke som ikke er independent A. Lange & Söhne. Tysklands bedste urmagere.

Attached: 34328.jpg (3200x3092, 585.21K)

Forkert billede.

Attached: InShot_20220821_123917620.jpg (1920x1920, 2.55M)

hold nu kæft rasmus du får alligevel ikke råd til de ure

Nok ikke et Datograph Perpetual Tourbillion nej. Men min kæreste har sagt at hvis vi bliver gift har hendes far sagt til hende at han vil give mig et Rolex i gave, så længe det kostede under 300.000. Men markedet lige nu for især Rolex er fuldstændig sindssygt. Det er dog på vej ned igen.

Det var mig der cykler meget, og som påstod at forbrænde 1500+ kalorier på mine ture, nu kan jeg snart sende hr armlænsoverlæge reel dokumentation

Attached: 430.jpg (699x485, 59.88K)

Is there any expert on runes?

I might have found something...(and there was a visigothic settlement close to where I found these letters...

Attached: 1661079790871914[1].jpg (3468x4624, 3.72M)

I'm a historian and habe studied runes for 25 years. From what I can decipher the runes come out as "D_n Mo_" with the missing runes my professional guess would be "Din Mor", so definitely Scandinavian.

Hope I could help.

nok reddit for i dag

Attached: 7344373477457.png (1432x950, 2.3M)

Are you serious?

What does Din Mor mean?

There are like 12-14 letters in my image. Why does it transliterate to just Din Mor?

And now that you say Din Mor I have other script (found close to this one) that says something like Dempo (although it seems a different unknown language).

If it is really old runes, it would be the confirmation that goths carried their language when they established in Spain and that they probably only used latin when contacting Romans or people outside the gothic settlement.

It would also be the only runes (if this is the case) found outside Scandinavia-NorthGermany except for the
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/Colanul_cu_inscripții_runice.jpg/1200px-Colanul_cu_inscripții_runice.jpg

Attached: IMG20220407205511.jpg (4624x3468, 2.13M)

Jeg hader bøsser

Din mor = ur mom lol!

NEEEEEEEEI

VIL IKKKEEEEEEEEEE


VIL
IKKE.JOBBBEEEEE

I also found something similar written on the slate stone. I guess it also says Din Mor, right?

Attached: 3.jpg (1184x640, 218.13K)