/lang/ - Language Learning General

Extreme Weather edition

>What language(s) are you learning?
>Share language learning experiences!
>Ask questions about your target language!
>Help people who want to learn a new language!
>Participate in translation challenges or make your own!
>Make frens!

Read this shit some damn time:
4chanint.fandom.com/wiki/The_Official_Any Forums_How_to_Learn_A_Foreign_Language_Guide_Wiki

[UPDATED] Totally not a virus but rather lots of free books on languages:
Newer version: mega.nz/folder/INlRkAQC#CthKI9-_kmDNyrOx12Ojbw
Older version: mega.nz/#F!x4VG3DRL!lqecF4q2ywojGLE0O8cu4A

Lots of books on linguistics of various kinds, as well as language courses:
mega.nz/#F!Ad8DkLoI!jj_mdUDX_ay-8D9l3-DbnQ

Check this Pastebin for plenty of language resources as well as some nice image guides:
pastebin.com/ACEmVqua

Torrentz with more resources than you'll ever need for 30+ languages:
web.archive.org/web/20200316222401/https://yuki.la/t/796928

List of trackers for most language learning packs:
files.catbox.moe/nmrn8x.txt

Ukrainianon's list of commercial courses from rutracker.org:
pastebin.com/3EWMhSPN

Russianon's list of comprehensïble input resources:
docs.google.com/document/d/1wXd0V32TjCFsr1-F_en_lA4MI-i7JtyYf26cWLtPRec

Pastebin that archives challenges:
pastebin.com/u/jopiepoliste/1/dMvKSQMw?sort=-name

FAQ U:
>How do I learn a language? What is the best way to learn one? How should I improve on certain aspects?
Read the damn wiki.
>Should I learn lang Y so I can learn lang X?
No.
>What is the most useful language?
High Valyrian.
>What language should I learn?
Ngandi.

Old thread:
Old challenges:

Attached: FML.png (325x465, 116.75K)

Other urls found in this thread:

lingopie.com/
youtube.com/watch?v=Ox1l7zR75WU
youtube.com/watch?v=b7sHm6u5U9E
twitter.com/SFWRedditGifs

New challenge, weather&climate edition:

Easy
>It is currently raining.
>Tomorrow will be sunny.
>Was it this cold last winter?

Medium
>Climate change is a controversial topic for some, in part because of the conflict of interests between different groups.
>There is a rumor that the term "climate change" was popularized by people opposed to the idea since "global warming" sounded more threatening.
>There is hope among physicists that cheap, abundant fusion energy could solve mankind's energy problems.

Hard
>Extreme weather events are predicted to decrease in frequency but increase in severity over the next couple of decades.
>For years now the average temperatures during the summer months have been steadily climbing with no end in sight.
>Although the evidence relies mainly on modelling it seems clear that climate change is happening in large part because of human activity.

Attached: Sun Man.png (400x348, 177.41K)

This reminds me, is there a Sun Man parody that is like the opposite of Moon Man?

>Sun Man, Sun Man, can't you see
>Queers deserve equality

You know, something like that. If not, someone oughta get on that.

Der Hund ist sehr glücklich
Heute habe ich Orangesanft getrunken.
Heute ist es kalt.
Wo ist die Bushaltestelle?
Ich bin verwirrt über das Menü.
Mein Freund und ich wanderten in den Bergen.
Es gibt einen schönen Wasserfall der Straße gegenüber.
Dieser Kaffee ist so bitter, ich kann ihn nicht trinken.

Ich sah sie vorher, aber jetzt kann ich sie nicht mehr finden.
Wenn du zwei Minuten weitergehen, solltest du das Kino auf der linken Seite sehen.
Er stand einen Moment lang da, bevor er sich umdrehte und sein Abenteuer fortsetzte.
Er wusste, dass das Flugzeug abstürzen würde, aber er sagte es niemandem.
Die Uhrzeit war falsch, was dazu führte, dass er zwei Stunde zu früh zur Arbeit kam.

Am Mittag wurde es angekündigt, dass das Problem durch legale Handlung gelöst werden würde.
Er sagte, dass die Situation hätte vermieden werden können, wenn er seine Erwartungen nur geringer angesetzt hätte,
Als er schließlich zurückkam, war das Gebäude komplett vernichtet und lag in Trümmern.
Es war praktisch, dass er uns da fand, seit langem suchte unsere Organisation nach seinem Ratschlag.
Wir müssen sicherstellen, dass die Nachbarschafft gründlich durchsucht worden ist, bevor wir mit der nächsten Phase beginnen.

Ich bin einer Homosexueller.
Jeden Tag kaufe ich Baguette.
Ich hasse Hitler, Macon ist mein Held
Gestern wurde Eine Moschee neben meinem Haus ausgebaut.
Letzte Woche fand ein terroristischer Anschlag statt.
Alle meine Nachbarn kommen aus Senegal.
Jeden Tag versuche ich, mich umzubringen, aber das Seil reißt immer.
Alle an meiner Universität kommt aus Algerien.

For the user that recently bitched about there being no subtitled German content available online:

lingopie.com/

Es regnet gerade.
Morgen wird es sonnig sein.
War es letzten Winter so kalt?

Der Klimawandel ist für manche ein kontroverses Thema, unter anderem wegen des Konflikts der Interessen zwischen unterschiedlichen Gruppen.
Es gibt ein Gerücht, dass der Begriff „Klimawandel“ von Leuten, den der Idee entgegensetzten, popularisiert wurde, weil „global warming“ bedrohlicher klang.
Unter Physikern gibt es eine Hoffnung, dass billige, reichliche Energie die Probleme der Menschheit lösen könnte.

Es wird vorausgesagt, dass zwar Extreme Unwetterereignisse in den nächsten Jahrzehnten in ihrer Frequenz abnehmen werden, aber in ihrer Schweregrad zunehmen werden.
Seit Jahren stiegen

I'll finish the rest later gotta go

>Der Hund ist sehr glücklich
Sounds weird but is apparently more common than what I would have used (fröhlich), at least according to the number of Google results for 'Der Hund ist ...'. My next instinct, 'Der Hund freut sich (sehr)', is even more common though so make of that what you will.

>Heute habe ich Orangesanft ...
*Orangensaft

>Ich bin verwirrt über das Menü.
Not sure about the grammar here ('bin über das/von dem'?) but you'd rather say 'Das Menü verwirrt mich', I think.

>Mein Freund und ich wanderten in den Bergen.
Fine but you could also say
>... waren in den Bergen wandern (gegangen/gewesen).
or
>... waren zum Wandern in den Bergen.
Your sentence sound slightly more literary, like 'Die Israeliten wanderten durch die Wüste' or 'Frodo und Sam wanderten durch Mittelerde'.

>Es gibt einen schönen Wasserfall der Straße gegenüber.
*auf der Straßenseite ...

>Ich sah sie vorher, ...
Not wrong but 'vorhin' is a better fit here.

>Wenn du zwei Minuten weitergehen, ...
*weitergehst

>... und sein Abenteuer fortsetzte.
Could be right depending on the context but I'd just go for 'seine Reise' hier.

>Am Mittag wurde es angekündigt, dass das Problem durch legale Handlung gelöst werden würde.
*wurde verkündet
Depends on the context but 'durch ein Gerichtsverfahren' or something would be more common.

>... wenn er seine Erwartungen nur geringer angesetzt hätte,
Or: 'wenn er bloß niedrigere Erwartungen gehabt hätte.'

>Als er schließlich zurückkam, war das Gebäude komplett vernichtet und lag in Trümmern.
I don't think we really use 'vernichtet' in this context (it's more like "annihilate" in its use cases) so 'zerstört' would be better.

>... dass die Nachbarschafft
*Nachbarschaft
I believe there are no nouns with 'schafft' but plenty wit 'schaft'.

>Jeden Tag kaufe ich Baguette.
*Baguettes

>Ich hasse Hitler, Macon ist mein Held
*Macron :^)

>Gestern wurde Eine Moschee neben meinem Haus ausgebaut.
*eine :^^)) *gebaut ('ausbauen' ist like 'expand, build upon')

>Letzte Woche fand ein terroristischer Anschlag statt.
*Terroranschlag/Anschlag

>Jeden Tag versuche ich, mich umzubringen, aber das Seil reißt immer.
Not sure about that first comma. Also, 'der Strick' would be even more appropriate here and would clarify the context even without the direct reference to suicide. Kinda like "noose" would (although that's a different part of the rope, obviously).

>Alle an meiner Universität kommt aus Algerien.
'Alle' is plural, 'kommen'.

How many words a day do you guys strive for if you are using some sort of SRS. Generally, I go for five, but later I have been going as high as 20.

AJATT also recommends 20, Renshuu adds about that many, too, in the beginner's guide and I found this surprisingly doable (although my retention wasn't perfect).

>Ich höre nur Schritte - nur Schritte
>Ich höre Schritte vor der Tür
That's the Stasi, dumbass.

>Was ist los, dass du nicht bei mir bist?
>Ich glaub' nicht, dass da 'ne Andre ist
Yeah, there isn't, he got got by the Stasi.

>Aber du, aber du bist nicht hier.
>Wann wirst du wieder bei mir sein?
In about twenty years, with good behavior.

Then I'll wait until you get back.

Fucking love Soviet cartoons like you wouldn't believe
youtube.com/watch?v=Ox1l7zR75WU

Seit Jahren stiegen die durchschnittliche Temperaturen während der Sommermonaten an, ohne dass es absehbar ist, wann es enden wird.
Obwohl der Beweis hauptsächlich auf der Modellierung beruht, scheint es klar, dass der Klimawandel großenteils aufgrund menschlicher Aktivität geschieht.

>Orangensaft
>Nachbarschafft
Aids brain fart. My bad

Bonan matenon!

hhhheee's baaack, welcome back gayo

Is it better to learn the two languages you like at once, or to start learning the second foreign language AFTER you get good at your first foreign language?

>Der Klimawandel ist für manche ein kontroverses Thema, unter anderem wegen des Konflikts der Interessen zwischen unterschiedlichen Gruppen.
Or: 'Interessenkonflikts'

>Es gibt ein Gerücht, dass der Begriff „Klimawandel“ von Leuten, den der Idee entgegensetzten, popularisiert wurde, weil „global warming“ bedrohlicher klang.
*'die der Idee entgegengesetzt sind' or better yet 'welche die Idee schlechthin ablehnen'

>Unter Physikern gibt es eine Hoffnung, dass billige, reichliche Energie die Probleme der Menschheit lösen könnte.
*Fusionsenergie *Energieprobleme
Heh, I picked "abundant" because there's no good, one-size-fits-all translation. 'Reichliche' *kinda* works but personally I would choose 'reichhaltige'. Also, I would either say 'gibt es die Hoffnung' in German or 'besteht die Hoffnung'.

>Es wird vorausgesagt, dass zwar Extreme Unwetterereignisse in den nächsten Jahrzehnten in ihrer Frequenz abnehmen werden, aber in ihrer Schweregrad zunehmen werden.
*'ihrem Schweregrad' or just 'in ihrer Schwere/Intensität/ihrem Ausmaß'

>Seit Jahren stiegen die durchschnittliche Temperaturen während der Sommermonaten an, ohne dass es absehbar ist, wann es enden wird.
Leave off the 'es'. Not sure why but it's just not used here. One does say, however, 'Es ist absehbar, dass ...'. And maybe a 'dies(er Trend) enden' instead of 'es enden'.

Not speaking from experience here but I can't imagine that splitting your attention like that is gonna be helpful. On the contrary. Yes, similar field and what not but to me it's like asking "Should I try to simultaneously become really good at tennis as well as skateboarding?".

I think you're right. I'll just put off Spanish until I get good at Russian and start studying it again. I already have all the resources I need for Spanish, so it will be waiting for me.

Hello Jordanon

This is my /lang/sona
youtube.com/watch?v=b7sHm6u5U9E

Attached: 7f15523fa28746a120ed2f4b20d60bf8_400x400.jpg (400x400, 44.42K)

Attached: download.jpg (201x250, 7.67K)

R*ssian Gaston?