/norgetråden/

Men ikkje Noreg-utgaven

Forrige:

Attached: Men ikkje Noreg.png (510x445, 197.32K)

Absolutt ikke en trend

Attached: 1651964482510.png (1029x283, 308.97K)

Staten bør gi alle som har bil noen tusenlapper hver inn på konto umiddelbart.

Tanker om Birgit Skarstein?

Attached: 81994641_596365744513731_7264565992930410496_o.jpg (2048x1365, 538.77K)

Aner ikke hvem det er men hun ser sterk ut

Søt rullestoljv.

staten? det er meg og deg det

Nei.

Ekke det

Han Stat bør for faen komme med noen ordentlige resultater snart, han har hatt sugerør ned i lommeboka mi siden jeg var tolv år gammel.

>bare bruk 9,000,000,000 NOK umiddelbart bror!

Ja.

>Bare gi 4 milliarder til afrika bror

>han tror vi bare gir 4 milliarder til afrika

Norge tjener penger på det

hvordan? Å få hundre tusen rakettforskere hit som alle koster 9 millioner i utgifter for staten hver?

Alla betalar ju mera för bensin nu

Och Norge borde betala mera för att det är Norges fel att vi är beroende av denna vätska

Nei ved å sikre økonomisk fungerende nasjoner som igjen sørger for at vi ikke får unødig inflasjon på grunn av all den andre uhjelpen som blir tvunget til å kompenserer for alt de ikke evner.

>Och Norge borde betala mera för att det är Norges fel att vi är beroende av denna vätska
kilde?

var hjemma hos en dame igår kvelld og hjemmet hendes dufta kattbæsj og svitt og hun var fed og ekkelt.
det er umöglegt att finnda en normal jenta her i bögriket sv*rige.
hvordan er det at dejte kvinder i nårje?

>Norge tjener penger på å gi de bort til analfabeter
Nei

Lett om du er arabisk eller somalier.

Vi MÅ ikke gi dem penger gratis vet du.

Dette.

Vi tjener på å sørge for at de 10iq ekstra negerne som driver de rævkjørte drittlanda ikke rævkjører dem enda mer ved å knulle over landbruk og lignende industrier for småkroner de kan stikke av med, vi tjener på å tilrettelegge for mindre nød-hjelp som koster jævlig mye mer og kommer på idiotiske tidspunkt som gjør hele kjeden ustabil. Forskjellen nå er at markedene har fortsatt denne uhjelps dynamikken bra nok til at ting prises etter hvor ubrukelige disse folka er, mat blir kjøpt uansett, problemet er jo at maten blir kjøpt på tidspunkt som ikke er veldig bra planlagt og de minste krisene verden blir utsatt for er totalt ødeleggende for disse landa selv om de har ubrukt landsbruksareale som er helt latterlig enormt.

tredjeneger korrupsjon koster verden helt sinnssyke summer fordi de ikke evner å planlegge korrupsjonen sin engang, 10 kr i lomma til ali achmed koster markedene 100 hvis av kroner, men mange tjener selvsagt på den idiotien

Når kan vi forvente at EN av de blir fungerende da?
Hvor mye penger vil det koste å skape bare ett velfungerende samfunn i Afrika sånn at ikke alle de ubrukelige skvattene der nede på død og liv må komme hit?

Bedre marked for vår eksport, og selv små land kan skape store skader i global verdensøkonomi så det er billigere med bistand enn konsekvensene av det

>Bedre marked for vår eksport
Så vi gir de penger som de kan bruke til å kjøpe våre varer med
Jaja, det er jo en måte å late som om vi har mer eksport enn vi har men det ville kanskje bare vært enklere å redusere skatten på næringslivet og slutte å bruke en masse korrupte militærjuntaer i en jungel som skal ha sin del av kaka.

>økonomisk fungerende nasjoner
>i afrika
lram lol til og med

Du som er så smart får regne nøye på om det koster mer å importere dem hit og gi dem 9 millioner hver, eller om det koster mer å gi dem 10 tusen kroner til mat hver.

Jeg er snill som en snegl.

Dette, keynesianerne er gale.

Hvorfor må vi gjøre noen av delene? Hvorfor er det gitt at et helt folkeslag som er mange ganger så stort som vårt skal måtte brødføs av oss i det hele tatt?

Ja, jeg er imot begge deler men hen sa det lønte seg mer å importere dem, så jeg bestemte meg for å stille spørsmål ved den hypotesen.

>Så vi gir de penger som de kan bruke til å kjøpe våre varer med
Nå skjønner du. Kontroll over forsyningskjeder er viktigere enn bare rene penger. Mange u-land har ekstremt verdifulle naturlige ressurser, som for eksempel Mosambik.

Viktige ressurser ja... som ingen noensinne kommer til å få gravd opp.