Visste ni?
>Förr kallades denna dag – som var en helgdag – för Vårfrudagen (tidigare Frue dag i Skåne[5]) efter titeln Vår Fru för jungfru Maria. I Sverige har vårfrudagen i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna dag.[6]
Sverigetråden - Våffelupplagan
Other urls found in this thread:
Jag är dum i huvudet cpstörd äckel utan framtid
ja jäklar vilken hög tid
Vad är skillnaden på Sverige och Norge?
giltiga
Norge har finare natur
Har fan ingen framtid och är för korkad för YH/Universitet så yoloar alla pengar jag har på börsen med mina matematikskills som typ når upp till analys 1
Norge är Kanada medan Sverige är USA
Jepp nu är det DISNEYDAGS
>för korkad för YH
Hur?
Äntligen fri från kneget
garvar favä
Vill dö
Är autist med noll koordinationsförmåga, för klumpig för samtliga yrken som kräver att arbeta med händerna
Japanon be lajk
nämn bästa incelfärdigmaten
pastakyckling
findus angusbiff med pommes
karins lasagne
vad mer?
Mår inge vidare kan jag säga
Här är vi
Här är vi
Billys panpizza
Findus oxpytt
Fiskgratäng
Är det ens möjligt att hitta billig bostad i ett skötsamt område eller är man dödsdömd till blatte/knarkarghettot om man är fattighjon?
lol minns ni när bolibompa visade disney avsnitt och aladdin visades och man trodde araber var roliga ljusbruna gubbar med lustiga hattar och skägg? haha lol
>Är det ens möjligt att hitta billig bostad i ett skötsamt område
Ja om du inte bor i en storstad är det fullt möjligt
Vill bara ha pengar så jag kan ägna mig åt datorincelhobby och sen knarka ihjäl mig vid 30 typ
vet int äter bara ägg och tonfisk
Denna var först
Jag ska äta våfflor idag, brukar inte följa sådana här dagar men jag var lite sugen på våfflor.
Farfarus...alla här växte upp med araber
Fattar inte varför så många jänkare inte klarar av att laga mat
Ping sexhavare
Hur får man sex
Trådens äckligaste bög
Trådens härligaste bög
jag växte upp i en by på landet på 90-talet där den enda med mörkt hår var en spansk lärarinna i skolan
du sä ku i fi
Matsötnosen >~
Trådens bögigaste äckel
Är uppknullad bajskörd i skallen