Sverigetråden - Matgeekupplagan

Attached: 1624623181463.jpg (720x720, 94.55K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=OCj8pqVqa1M
youtube.com/watch?v=6OUDk4gMFLA
old.reddit.com/r/swedishproblems/comments/ss4l9s/sambolagen_existerar/
youtube.com/shorts/dspvGJRJ6Ms
twitter.com/AnonBabble

klart man tar kingens tråd

OOOO 180 GRADERS FEBER

Finns det något svenskt internet community är anonymt, lika aktivt som det här men det präglas inte av sexism, homofobi, transfobi, funkofobi, rasism och antisemetism?

youtube.com/watch?v=OCj8pqVqa1M

Attached: 1465535866164.gif (508x583, 1.1M)

Läser nu Kristoffer Hitchens Missionärställningen

youtube.com/watch?v=6OUDk4gMFLA
Får mig alltid att skratta

okej?

Jag är hungrig nu

>Det hela började när jag och mitt ex träffades för ca 2 år sedan. Vi hyrde båda varsin lägenhet (i gbg), och jag var på väg att köpa min första bostadsrätt. Jag hade sparat ihop 450k i kontantinsats med lite hjälp från föräldrarna. Sedan hittade jag en fin lägenhet som jag till slut köpte för 3 miljoner, och jag och min dåvarande flickvän sa upp våra hyreskontrakt och flyttade in till den nya lägenheten tillsammans.

>Allt gick bra i början och vi delade på alla utgifter förutom bolånet som jag betalade av allt på. Men för en månad gjorde hon slut och flyttade hem till en kompis. Och nu kräver hon att jag ska sälja lägenheten och att hon ska få hälften av pengarna enligt sambolagen!

>Med värdeökningen under pandemin får jag kanske 3,3 miljoner för lägenheten. Jag har lån kvar på ca 2,45 miljoner så jag måste betala henne (3,3-2,45)/2 = 425k. Vilket jag inte skulle ha råd med utan att sälja lägenheten. Skit också, jag visste inte inte ens att sambolagen fanns för en månad sedan och nu måste jag hitta en ny lägenhet!
old.reddit.com/r/swedishproblems/comments/ss4l9s/sambolagen_existerar/
Ibland är man glad över att vara incel

Attached: 1644631361280.jpg (400x400, 27.69K)